DİRENÇLER
Ohm Yasasına göre devre elemanları farklı gerilimde(voltaj) çalışmakta, örneğin Arduino 5V gerilimle çalışır ve pinlere 5V enerji gönderir, ledler ise 3V ile çalışır, 20 mA akıma ihtiyaç duyarlar. Eğer Ledi Arduino’ya doğrudan bağlarsak led üzerinden en yüksek akım geçer, bu da ledin patlamasına, ömrünün azalmasına yada Arduinonun bozulmasına sebep olur. Bunu önlemek için akımı sınırlayan devre elemanı Dirençler lede seri olarak bağlanır.
Direncin birimi Ohm Ω dur; farklı devre elemanlarında farklı Ohm (Ω)larda direnç kullanılır ve bu değer aşağıdaki formül ile hesaplanır:
(Voltaj-Gerilim) V = i (Akım) x R (Direnç)
Bu formüle göre ledlerden geçen akımı ortalama 250 Ω (Ohm) luk dirençle sınırlandırmalıyız, bunun için ledler ile birlikte 220 Ω yada 330 Ω luk dirençler kullanılır.
Tinkercad Circuits similasyon ortamında oluşturulan yukarıdaki videoda direnç kullanmadan bağlanan led devresinde led patlamakta, ledin + bacağına 220 Ω direnç bağlanarak oluşturulan led devresi ise sorunsuz çalışmaktadır.
En çok kullanılan dirençlerin üzerlerindeki renklere göre birimleri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:





